Logo Podporte nás

Chlieb

Ako chutí chlieb bez kvasníc, je tvrdý ako kameň? Dá sa chleba prejesť? Čo majú spoločné pivo, pizza a pukance? Znie to ako výskumné otázky od praveku až po dnešok, možno to tak aj bude, ktovie. A nakoniec HO zjeme!

O vzdelávacom programe

Program, ktorý spája informácie o obilninách, rozdieloch medzi nimi a o histórií spracovania rozličných zŕn. Ako sa zo zrniečka stane chlieb? Spolu na to prídeme! Rôzne obilniny si namelieme na mlynčeku a vymiesime z nich cesto, ktoré dochutíme podľa vlastných preferencií.

Vyskúšame si založiť oheň, pretože aj prostredníctvom takýchto zručností sa učíme veci potrebné do života - ako treba paličky na seba naukladať?, kto škrtne zápalkou prvý? ako sa pri ohni máme správať, aby to bolo bezpečné?

No a nakoniec si svoje cesto na ohni opečieme a pochutíme si na ňom.

Ciele programu

Vedomosti: Oboznámiť účastníkov s významom líšky v ekosystéme. Spoznať a preskúmať „nepopulárne“ druhy živočíchov. Spoznať príklady „rýchlych“ riešení. Porozumieť tomu, že planéta je jeden ekosystém, citlivo nastavený a každý zásah do jeho časti pôsobí lavínovým efektom destabilizáciu celého systému. | Zručnosti: Rozvíjať prácu s informačnými zdrojmi, schopnosť vyhľadávať relevantné informácie. Rozvíjať schopnosť klásť otázky. Rozvíjať schopnosť pracovať v tíme a diskutovať. | Postoje: Upozorniť na nebezpečenstvo predsudkov. Rozvíjať kritické myslenie.

Vzdelávacie oblasti podľa inovovaného št. vzdelávacieho programu

Človek a spoločnosť: rozpoznať rozdiely v spôsobe obživy a života pravekých zberačov, lovcov a roľníkov (Dejepis 6 roč.), zhodnotiť vplyv prírodných podmienok na rozmiestnenie obyvateľstva (Geografia 5) Človek a príroda: vysvetliť, aký význam majú pre človeka mikroorganizmy, pestované rastliny a živočíchy žijúce v ľudských sídlach a v ich okolí (Biológia 6), vysvetliť základné funkcie orgánov tela kvitnúcej rastliny (Biológia 6), orientovať sa v informáciách súvisiacich so zdravým životným štýlom a ochranou zdravia (Biológia 7) Človek a svet práce, porovnať profesie remeselníkov (pekárov) v minulosti a v súčasnosti (Technika 5), opísať proces vzniku jednoduchého výrobku (Technika 5) , vyhľadať príklady výrobkov, pracovných nástrojov a pracovného náradia remeselníkov v minulosti a v súčasnosti (Technika 5)

Čo si so sebou zabaliť

oblečenie a obutie podľa počasia vhodné do záhrady, pokrývka hlavy, desiata a voda na pitie, v zime: prezuvky, všetky ďalšie informácie dostanete emailom pred príchodom.
Trvanie: 120 min.
Metóda: interaktívnezážitkové
Cieľová skupina: ZŠ 1.cyklus,, ZŠ 2.cyklus,, ZŠ 3.cyklus, Program pre deti a mladých dospelých so špeciálnymi potrebami
Jazyk: SJ

Lektor

Mgr. Dominika Baumgartnerová

Milovníčka prírody, ktorá žije v duchu udržateľnosti a prepojenia s prírodou. Vyštudovala stráž prírody a ochranu prírody a krajiny, vedie tvorivé krúžky pre deti, venuje sa permakultúre, turistike a jazde […]

Mgr. Jana Jánošíková

Dlhoročná lektorka a školiteľka, vyštudovaná botanička, zanietená skautka a podporovateľka komunitných projektov. Vo voľnom čase veľa číta, najmä fantasy, objavuje krásy prírody, trávi čas v záhrade a najmä sa venuje […]

Ing. Janka Bublavá

Ing. Jana Bublavá, vyštudovaná krajinárka s dlhoročnými skúsenosťami v rôznych oblastiach praktickej ochrany krajiny a jej sprístupneniu deťom a mladým. Skautka, lektorka, mama vzdelávajúca projektovým systémom svoje aj cudzie deti. Špecializujem sa aj  na remeselné spracovanie textilu, hlavne pradenie a tkanie, ktoré tiež vyučujem.